Stolica Islandii w niczym nie przypomina europejskich metropolii. W porównaniu z nimi jest to właściwie małe, urokliwe, otoczone górami (choć wysoko rozwinięte i nowoczesne) miasteczko portowe. Charakterystyczna dla krajów nordyckich zabudowa, sąsiedztwo oceanu i wszechobecnie wyczuwalna bliskość monumentalnej natury sprawia, że Reykjavík to miejsce prawdziwie ujmujące i magiczne. Jest on popularnym i pożądanym celem zagranicznych podróży, bywa także inspiracją dla wyspiarskich muzyków i zespołów, którzy czerpią z uroku miasta. I choć islandzcy artyści, przy tworzeniu klipów, częściej korzystają jednak z niepowtarzalnych krajobrazów wyspy, również ich rodzime miasto czasami pojawia się w tle, a nawet w roli głównej tych obrazów.

Birthday to pierwszy singiel z debiutanckiej płyty zespołu The Sugarcubes, prowadzonego przez Einara Örn i Björk. Jest to utwór, który zapewnił grupie – właściwie pierwszy w historii muzyki islandzkiej – światowy rozgłos. Teledysk daje nam pogląd na panoramę miasta i piękne krajobrazy otaczające Reykjavík. Obraz utrzymany jest w dość żartobliwym tonie, odpowiadającym całościowym poczynaniom grupy. Początkowo członkowie The Sugarcubes przechadzają się beztrosko po ulicach miasta z balonami w rękach. Widzimy ich również na tle największej (również dosłownie) wizytówki stolicy – kościoła Hallgrímskirkja. Grupa siedzi przy stole na wierzchołku wzgórza, z którego widać kolorową zabudowę miasta i otaczające go góry, by później opuścić Reykjavík i przenieść się ze swoją ucztą wprost do islandzkiej Błękitnej Laguny. W teledysku zobaczymy również młodą Björk w ujęciach koncertowych, a także góry, wulkany, lodowce i gejzery – czyli wszystko, co z Islandią może się kojarzyć.

Ciekawe ujęcia Reykjavíku zobaczyć możemy również w teledysku kolejnej legendarnej islandzkiej grupy – GusGus. Utwór Polyesterday pochodzi z ich debiutanckiej płyty i jest pierwszym singlem wydanym przez zespół. Zobaczyć tu możemy ulice miasta widziane oczami latającego nad Reykjavíkiem muzyka, a także ogród przed budynkiem Islandzkiego Parlamentu (Alþingishúsi), który pozostaje do dziś popularnym miejscem spotkań mieszkańców stolicy. W jednym z ujęć za plecami motocyklisty zobaczymy sławny budynek Höfði House, znajdujący się w północnej części miasta. Jest to miejsce historyczne. Doszło w nim bowiem do spotkania prezydentów – Ronalda Reagana i Michaiła Gorbaczowa w październiku 1986 roku.

Kolejnym zrealizowanym w Reykjavíku klipem jest obraz do dużo świeższego utworu grupy GusGusThin Ice z roku 2009. Całość nagrana została w reykiawíckiej dzielnicy Breiðholt, niechlubnie określanej przez Islandczyków mianem getta (osiedla mieszkaniowe składają się z tanich mieszkań wybudowanych dla klasy robotniczej, w dzielnicy żyje obecnie bardzo duża ilość obcokrajowców). Teledysk ukazuje życie mieszkańców Breiðholt z bliska. Widzimy tu przygnębiające zabudowania, opuszczone wypożyczalnie wideo, dzieci i młodzież spędzające czas wśród szarych blokowisk. Teledysk dostarcza sporej niespodzianki Polakom. W jednym z pierwszych ujęć bowiem, przy sklepowej ladzie, możemy zobaczyć napis w języku polskim: Tu kupisz znaczki pocztowe.

Teledysk stworzony do utworu Glow jest tak samo barwny i energetyczny, jak samo Retro Stefson. Ten klip to żywy i radosny obraz  Reykjavíku. Możemy tu zobaczyć kolorową zabudowę miasta, barwne witryny sklepowe, księgarnie, puby i restauracje. Wszystko za sprawą dwóch członków zespołu, którzy przez cały czas trwania utworu jeżdżą rowerem po ulicach stolicy Islandii. W ten sposób zobaczyć możemy kolorową ulicę Njálsgata, a także sklepy i restauracje na sąsiadujących z nią Hverfisgata i Laugavegur w ścisłym centrum miasta. Przez krótką chwilę widać również otoczony złą sławą dworzec autobusowy Hlemmur i ulokowany na ulicy Austurstræti – klub The English Pub. Nie zabrakło także wspomnianego już kościoła Hallgrímskirkja, który możemy podziwiać z ulicy Skólavörðustígur.

Obraz stworzony do utworu Triumph of a Heart, to jeden z najzabawniejszych teledysków Islandki. Zrealizowany przez Spike’a Jonze’a klip ukazuje Björk w męczącej relacji z partnerem, granym przez prawdziwego kota. Artystka ucieka od swojego chłopaka i ląduje na szalonej imprezie w Reykjavíku, a dokładnie w ścisłym jego centrum, w barze Sirkus przy ulicy Klapparstígur. Poza ujęciami w klubie możemy zobaczyć ulice Reykjavíku, po których biega pijana Björk w ich nocnej odsłonie. Ostatecznie piosenkarka żałuje swojego postępowania względem czekającego na nią kota i skruszona wraca do domu (po drodze wysyłając dziesiątki serc w kierunku ukochanego). Tam para wykonuje absurdalny taniec, dzięki któremu stała się bohaterami licznych obrazków i gifów krążących w internecie.

Bite Me to kolejny utwór, do którego teledysk zrealizowany został w Reykjavíku. Zobaczyć tutaj możemy, między innymi, niewielkie jezioro Tjörnin w centrum Reykjavíku, znad którego widać sławny kościół Fríkirkjan. Po raz kolejny podziwiać możemy także – w całej okazałości – kościół Hallgrímskirkja. Członkowie zespołu tańczą i skaczą na jego tle, podobnie jak na tle rozsianych po całym mieście fantazyjnych graffiti.

Ostatnią propozycją jest teledysk do utworu Lucifer/He Felt Like a Woman, z najnowszego albumu zespołu Hjaltalín. Obraz kręcony był nocą i akcja w dużej mierze odgrywa się wewnątrz budynku (dokładnie w hotelu Ódinsvé). Dzięki szczegółowym wyjaśnieniom zespołu wiemy jednak, iż pozostała część nagrywana była na ulicy Thorsgata, przy której stoi wspomniany hotel, a także na parkingu przy ulicy Hverfisgata, tuż za budynkami Teatru Narodowego i Ministerstwa Finansów.

Nie ma więcej wpisów