Irlandzki zespół rockowy U2 wydał niedawno swój 13. album w karierze pt. „Songs of Innocence”, który znalazł się na ustach wszystkich ludzi na całym świecie – mniej lub bardziej interesujących się tym, co dzieje się w branży muzycznej. Wszystko za sprawą specyficznej i bardzo oryginalnej formy promocji krążka, w ramach umowy zawartej pomiędzy członkami zespołu U2, a globalną machiną iTunes.

Bono z ekipą postanowili wydać swoją płytę i… udostępnić ją za darmo, do ściągnięcia dla wszystkich użytkowników programu iTunes. Nikt nie mówi jednak o tym, jaką gażę wzięli muzycy za swój występ na żywo podczas prezentacji nowego sprzętu elektronicznego marki Apple, która zapewne z dużą nawiązką zwróciła U2 pieniądze należne za ewentualny wynik sprzedaży w tradycyjnej formie. Zespół dostał od firmy Apple magiczną kwotę – bagatela, 100 milionów dolarów. A „jabłuszko” uszczęśliwiło tym samym prawie pół miliona klientów, którzy mogli ściągnąć sobie za darmo najnowszy album irlandzkich muzyków.

Minął już miesiąc od premiery „Songs of Innocence”, a temat wciąż jest żywy. Podczas niedawnej, modnej ostatnio wśród gwiazd, akcji na facebooku „Q&A” zespół odpowiadał na pytania swoich fanów. Jeden z nich skierował pytanie do Bono, w którym poprosił wokalistę o to, aby już nigdy więcej nie zgadzał się na taką formę promocji albumu. Fan uznał, że było to prymitywne. Bono odpowiedział: „Ups, przepraszam za to. Miałem piękny pomysł i chyba trochę nas w nim poniosło. Artyści są podatni na tego typu rzeczy. Kropla megalomanii, dotyk hojności, odrobina autopromocji i głęboki lęk, że tworzone przez nas piosenki mogą nie zostać przez wszystkich przesłuchane„.

Spuśćmy teraz kurtynę milczenia, ażeby w spokoju móc rozkoszować się nowym teledyskiem grupy U2 do piosenki pt. „The Miracle (of Joey Ramone)”, który właśnie ujrzał światło dzienne.

Nie ma więcej wpisów