music is ... muzyka z najlepszej strony.

WiMP i Tidal pod skrzydłami Jaya-Z

Jay-Z / mat. prasowe

Jay-Z / mat. prasowe

Często artyści znikając ze scen oświetlonych reflektorami zajmują się zupełnie odmiennymi rzeczami, powracając do codzienności. Jedną z takich osób jest Jay-Z, który nie dość, że zbliża się do listy najbogatszych osób według magazynu Forbes, to jest współwłaścicielem drużyny NBA Brooklyn Nets i sieci amerykańskich barów sportowych The 40/40 Club, ponadto ma też własną linię odzieżową Rocawear. Okazuje się, że to wciąż niewiele i artysta powiększył swoją listę własności.

Jay-Z postanowił zakupić spółkę Aspiro. Zapewne niewiele wam to mówi, jednak jeżeli wiecie co to WiMP i Tidal, to znacie tę spółkę od dawna. Na szwedzkie konto za dwa serwisy popłynęło 464 mln szwedzkich koron, w przeliczeniu 56 mln dolarów. W Polsce WiMP jest jednym z popularniejszych serwisów streamingowych, podobnie jak w Norwegii, Szwecji, Danii oraz Niemczech. Oferuje 25 milionów piosenek i 75000 teledysków, z których jak wynika z wyliczeń korzysta pół miliona użytkowników. Tidal w porównaniu jest znacznie mniej popularnym serwisem, użytkownicy skupieni są głównie w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Artysta bez wątpienia dołoży wszelkich starań, by obie platformy prędko stanęły na równi z obecnie najpopularniejszymi serwisami jak Spotify czy Deezer. Z pewnością sama postać Jaya-Z będzie magnesem przyciągającym nowych użytkowników, jednak czy na tyle mocnym, by zapomnieć o tych lubianych i dobrze prosperujących na rynku serwisach?

zobacz także

dodaj komentarz

Ładowanie ...