music is ... muzyka z najlepszej strony.

Joanna Szumacher i Paweł Cieślak przedstawiają „Pieśń konia”

Joanna Szumacher / fot. Danuta Włodarska

Joanna Szumacher / fot. Danuta Włodarska

Requiem Records specjalizują się w przyciąganiu do siebie nie tyle różnie rozumianych artystów szerzej rozpoznawalnych – choć przecież mamy tu Igora Szulca, Pawła Bartnika czy Grzegorza Szymę – co raczej tych, których nazwiska mogą mówić nam niewiele, dopóki nie zetkniemy się z samą twórczością podopiecznych wytwórni. Podobnie jest z wszelkimi rodzaju projektami i wydarzeniami (jak choćby wrześniową edycją Requiem Festiwal), które choć raczej nie dotrą do mas, potrafią przykuć uwagę tych co bardziej wymagających.

Tak będzie też chyba w przypadku „Kopyt konia”, czyli albumu z pogranicza musicalu i słuchowiska utrzymanego w formie pastiszu – zarówno w warstwie tekstowej, jak i muzycznej. Za dźwięk odpowiada Paweł Cieślak, członek chociażby takich projektów jak 19 Wiosen czy TRYP, natomiast warstwą tekstową zajęła się Joanna Szumacher - współwłaścicielka kasetowej oficyny wydawniczej -Super-. Samo słuchowisko natomiast to historia oparta na noweli Edgara Allana Poego, „Metzengerstein”, którą podsyca eksperymentalna dawka brzmieniowa – popu przeplatającego się z techno czy elektronicznych dźwięków syntezatora midi współgrających z rozstrojonym brzmieniem pianina.

Zapowiedzią wydawnictwa zaplanowanego najpewniej na początek przyszłego roku jest „Pierwsza pieśń konia”.

01. Prolog I
02. Pierwsza pieśń konia
03. Prolog II
04. Interludium I
05. Skąd ten koń? spalić sąsiada!
06. Interludium II
07. Taniec Fryderyka
08. Stało się…
09. Fryderyk i obraz I
10. Druga pieśń konia
11. Fryderyk i obraz II
12. Techno techno!
13. Sen, śniadanie, obiad i poznanie
14. Ostatnia pieśń konia
15. Epilog – do krawędzi czasu

zobacz także

dodaj komentarz

Ładowanie ...