music is ... muzyka z najlepszej strony.

Handia Hype: „White Widow Records ma 3 lata”

Handia Hype / mat. prasowe

Handia Hype / mat. prasowe

Wytwórnia White Widow Records została założona 3 lata temu przez Łukasza Czarnockiego (Luc Vel Mzura) oraz Witolda Smolicza (Brusikiewicz), którzy występują obecnie jako duet producencki Handia Hype. Label od początku hołdował wydawaniu najlepszych brzmień house: od jackin’ przez UK Bass aż po deep-house.

W wywiadzie chłopaki z Handia Hype opowiadają mi o kulisach powstania labelu, nowej składance z polskimi produkcjami „Homeland Traxx Vol.2″, znaczeniu konferencji Amsterdam Dance Event, brzmieniu deep-house’owym w 2016 roku i planach na stworzenie undergroundowego sub-labelu…

Wytwórnia White Widow obchodzi właśnie swoje 3. urodziny. Wydawnictwa pod waszym szyldem wspierały do tej pory takie gwiazdy jak Hannah Wants, Martin Ikin, Purple Disco Machine, Low Steppa. Z kolei własne produkcje w wytwórni wydawali artyści zagraniczni ( m.in. Billy Kenny, Ben Mono, Mr Rich czy S. Jay) oraz polscy ( An On Bast, Akme, wants, Mia Twin & Kasp , Pysh czy Sovinsky). Jakie są kulisy powstania oficyny w 2013 roku?

Handia Hype: Nasza wytwórnia powstała przede wszystkim dlatego, że czuliśmy niedosyt na polskiej scenie muzyki klubowej. Od początku wiedzieliśmy, że chcemy stworzyć duży projekt międzynarodowy. Będąc na Ibizie rok wcześniej i obserwując showcase’y zagranicznych labeli obudziły się w nas ambicje dorównania ich poziomowi.

Czyli postanowiliście założyć wytwórnię, bo brakowało czegoś na rynku muzycznym czy chodziło o sprawniejsze dotarcie do słuchaczy i klubów?

Handia Hype: Tak, chcieliśmy wypełnić lukę na house’owej scenie w Polsce oraz promować ją za granicami kraju.

Małe labele są jak biznes rodzinny. Zgadzacie się z tym?

Handia Hype: Jak najbardziej, od czasu powstania White Widow nawiązaliśmy wiele koleżeńskich relacji z ludźmi z różnych zakątków świata. Nastąpiło to dzięki rozwiniętej technologii społecznościowej. Zaprosiliśmy nawet kolegów z zaprzyjaźnionej wytwórni z UK – Domino Effect, okazali się bardzo spoko ziomkami i do dzisiaj mamy dobry kontakt.

Wasze wydawnictwa charakteryzuje bardzo ciekawa, spójna szata graficzna. Kto projektuje cały artwork, kto zajmuje się projektowaniem graficznym?

Handia Hype: Projektami graficznymi zajmuję się ja – Łukasz Czarnocki. Przykładam do tego dużą uwagę, ponieważ każdy label musi mieć swoją charakterystyczną identyfikację, dzięki temu jest łatwiej dotrzeć do odbiorców i być przez nich zapamiętanym. Przez 3 lata udało nam się wykreować markę, znaną nie tylko z jakościowej muzyki.

W jaki sposób wybierani byli artyści/ producenci do waszego katalogu?

Handia Hype: Cały czas śledzimy scenę i wyszukujemy nowe talenty. Możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy dobrymi scoutami . Gdyż wielu artystów, którzy w przeszłości wydali u nas EP-ki, zostali dostrzeżeni przez większe wytwórnie. Za przykład możemy podać: Billy Kenny (Dirtybird), Higher Self (Spinnin Records), A Lister (MadTech), Truth Be Told (Avotre).

Jak powstał duet Handia Hype? Szykują się jakieś nowe wspólne produkcje?

Handia Hype: Pomysł na założenie wspólnego kolektywu rodził się w nas przez długi czas. Dobrze nam się współpracuje przy robieniu tracków. W końcu co dwie pary uszu to nie jedna ( śmiech). Oczywiście, że tak – w tym roku powinno ukazać się około 5 EP-ek od nas. Wydane będą w różnych oficynach m.in. Audio Rehab – Marka Radforda (Rinse.fm). Oraz kilka remixów.

Wróćmy na chwilę do ubiegłorocznego jubileuszu White Widow Records: został on uczczony wydaniem specjalnej składanki „ Homeland Traxx Vol. 1” , która zawierała 18 kompozycji wyłącznie polskich DJ-ów i producentów. Jak odebrana została ta płyta?

Handia Hype: Bardzo dobrze, otrzymaliśmy support od wielu zagranicznych producentów. Składanka została odsłuchana łącznie ok 100 tysięcy razy na naszym soundcloudzie. Sprzedaliśmy kilkadziesiąt kopii w wersji CD oraz sporo rozdaliśmy w ramach promocji albumu liczącym się postaciom w muzyki klubowej.

To prawda – sam wręczałem egzemplarz tej płyty Fatboy Slimowi podczas wywiadu!

Na tej płycie znalazło się brzmienie, które trochę odbiegało od tego, co publikowaliście wcześniej. Mniej było zbasowanych house’owych bangerów, jakie do tej pory serwowaliście: Luc Vel Mzura i Brusikiewicz. Dostaliśmy za to np. porcję londyńskiego garage od Martina Depp czy Andree.

Handia Hype: Do londyńskiego garage nawiązuje w jakiś sposób większość tych kawałków. Styl tej składanki miał być natomiast dopasowany do polskich realiów, bo chcemy pozyskać więcej odbiorców w Polsce – takie było zamierzenie. Do tej pory większość naszych słuchaczy pochodziła z Anglii, Francji, Holandii. A teraz zwracamy się specjalnie do polskiego słuchacza i klubowicza.

handia2

Wiem już, że w lutym ukaże się Vol. 2 – na trzecie urodziny labelu…

Handia Hype: Zgadza się, masz dobrego informatora! (śmiech)

Jakich artystów możemy się spodziewać na tej płycie? Impreza promocyjna już 26. lutego w klubie Nowa Jerozolima…

Handia Hype: Jeśli chodzi o producentów, którzy pojawią się po raz pierwszy: Duss, MRJ, Err Bits & Auer,
U-Nick & Maureen i kilku innych. Natomiast będą też kawałki od znanych z wcześniejszych polskich składanek: Mia Twin & Kasp, Pysh. Sincz czy Faxior.

3 miesiące temu ukazała się wasza składanka „Punch For Corrupction” – dedykowana waszemu udziałowi na Amsterdam Dance Event. Jak oceniacie tę muzyczna konferencję ?

Handia Hype: Zajebiście, nie moglibyśmy sobie tego lepiej wyobrazić. Jest to wspaniała okazja dla słuchaczy jak i promotorów, a przede wszystkim wytwórni muzyki elektronicznej. Przez 5 dni odbywają się imprezy w całym Amsterdamie objęte patronatem ADE. My dwukrotnie mieliśmy okazję zaprezentować nasze umiejętności, niestety w poprzednich edycjach. W tym roku skupiliśmy się na promocji składanki i spotkaniu się z licznym gronem producentów z naszej stajni, lecz nie tylko. Na pewno nie raz jeszcze pojawimy się z naszym showacase’em podczas tego festiwalu. Jeśli chodzi o samą składankę to możemy uznać ją za sukces. Wydali na niej z wielką chęcią bardzo znani artyści w naszym gatunku m.in. Skapes, DJOKO, Rich Pinder, Gorkiz, Rafael Carvalho, Greco czy Italobros. Utwory były grane wielokrotnie w Rinse.fm czy przez Kissy’ego Sell Out, którego remix ukaże się na następnej naszej EPce.

Luc – mieszkałeś i tworzyłeś – podobnie jak część producentów zgromadzonych na płycie – także poza Polską. Jak wygląda z tej perspektywy Twoja ocena polskiej sceny klubowej?

Handia Hype:Mieszkałem kilka miesięcy za granicą i z pewnością wpłynęło to na nasze osiągnięcia i wydawnictwa. Miałem więcej czasu, by się tym zajmować, by zyskać inne spojrzenie. Nasza wspólna komunikacja z Brusikiewiczem na skype była wtedy możliwe że nawet lepsza niż teraz. Bywając w klubach brytyjskich widziałem zasadniczą różnicę: w Irlandii Północnej na imprezach ludzie znali niemal wszystkie kawałki. Widać było większą interakcję z DJ-ami i można było wyczuć jak są zakorzenieni w klubowej tradycji, jak znają te wszystkie klasyki i nowości. W Polsce tego brakuje…

W ramach cyklu House-Nation Poland na musicis.pl prezentowałem dotychczas większość wykonawców z Homeland Traxx Vol.1. Jakich producentów zarekomendowalibyście do następnego cyklu oraz na trzecią część składanki? Na kogo mamy zwrócić uwagę w najbliższej przyszłości?

Handia Hype: W zasadzie byłaby to czwarta część polskiej składanki (pierwsza ukazała się pod inną nazwą). W chwili obecnej nie jesteśmy pewni czy będziemy kontynuować serię „Homeland Traxx”, z uwagi że wykracza ona stylistycznie poza ramy naszych wydawnictw. Postanowiliśmy także skupić się na zagranicznym rynku.

Jak będzie brzmieć deep-house w 2016 roku?

Handia Hype: Ciężko jest być nam wyrocznią w tej sprawie, my zamierzamy robić swoje i nie wpasowywać się w aktualne trendy. Dużo wytwórni, które wydawało w naszym stylu (garage i deep-house) poszło w trochę lżejszym kierunku. Deep -house wchodzi bardziej na stronę komercyjną, co nie do końca nam odpowiada. Rozwinął się future-house (o dziwo White Widow wymieniono ostatnio w rankingu najlepszych 15 wytwórni tego gatunku). Możliwe dlatego, że wydaliśmy takiego artystę jak Higher Self.

Jakie są wasze plany wydawnicze i promocyjne na rok 2016?

Handia Hype: Ten rok zapowiada się dla nas dobrze. I jak już wcześniej wspomnieliśmy, planujemy trasę, która wystartuje w Warszawie w klubie Nowa Jerozolima, szczegóły niebawem. Aktualnie pracujemy nad nową stroną internetową oraz zwiększeniem promocji na portalach społecznościowych. Szukamy do tego odpowiednich osób, które będą z nami pracować w naszej siedzibie która będzie zarówno studiem nagraniowym, jesteśmy na wykończeniu lokalu na warszawskim Mokotowie. Więc jeżeli ktoś jest zainteresowany pracą, na pewno znajdzie do nas kontakt. Co do planów muzyczno – wydawniczych: z pewnością zwiększymy częstotliwość EP-ek i nie zawiedziemy naszych słuchaczy poziomem. Pojawią się nazwiska nowych producentów np. Endor, Mad Villains, Don Rimini czy wspomniany wcześniej Kissy Sell Out, więcej dowiecie się wkrótce. Naszym świeżym pomysłem jest odpalenie sub- labelu White Widow, dla bardziej undergroundowego brzmienia – premiera jeszcze w tej połowie roku.



Dla autorów najciekawszych komentarzy do wywiadu mamy 2 podwójne wejściówki na imprezę promocyjną składanki Homeland Traxx Vol. 2 do Nowej Jerozolimy oraz 2 egzemplarze tej płyty (do odebrania w klubie 26.02.).

zobacz także

dodaj komentarz

Ładowanie ...