music is ... muzyka z najlepszej strony.

House-Nation Poland / styczeń-luty ’17

House-Nation Poland styczeń / graf. K. Torebko

House-Nation Poland styczeń / graf. K. Torebko

Zimowy felieton o wydawnictwach z polskiej sceny tanecznej house & garage to nowości m.in. od DJ’a Guiddo, Simona Mattsona i Gogana. Posłuchacie też breakbeatów Grega Sin Key z Łodzi oraz poznacie unikalny dub Reni Jusis z roku ’98.

GUIDDO / Luv Shack Records

Guiddo, czyli Tomek Świtała to postać zasłuzona dla polskiej sceny elektronicznej. Kiedyś mózg Warsaw Electronic Festival, członek Warsaw Laptop Orchestra, założyciel Putput Records i oczywiście 1/2 duetu Manhooker (Ostgut Ton).
Tomasz od lat podróżuje artystycznie po świecie: produkowanie i granie muzyki w Warszawie i Berlinie zastąpił niedawno rezydenturą w Pepper Club i Lavo Bar w chińskiej metropolii Shenzen. Gra tam deep-house, boogie, disco, Chicago-house przybliżając taneczną kulturę Azjatom i Europejczykom tam mieszkającym.

Po wydawnictwach m.in. dla Compost Records i remiksie dla KDMS:

Guiddo znowu współpracuje z berlińskim czarodziejem funku i admiratorem Prince’a Snaxem, a wokale na singla „Walked Out” nagrał słynny soulowy geniusz Jamie Lidell.

Ten singiel ukazał się w oryginale pół roku temu – dziś mamy okazję posłuchać 3 nowych tanecznych remiksów:

01. Guiddo feat. Jamie Lidell & Snax – Walked Out (Neon Amish Remix)
02. Guiddo feat. Jamie Lidell & Snax – Walked Out (Tom Findlay Dub)
03. Guiddo feat. Jamie Lidell & Snax – Walked Out (Harry Jen Remix)

Poza funkowym miksem Neon Amish i broken-beatowym Harry’ego Jena, bardzo polecam mocny, house’owy dub Toma Findlaya z Groove Armada.

THE KDMS / U Know Me Records

KDMS to Kathy Diamond i Maximilian Skiba ( koniecznie sprawdźcie jego ostatnią intrygującą muzykę dla Kaliny), ale w zasadzie to supergrupa 5 osób, bo członkami projektu są też Jurek Zagórski, Wojtek Sobura i Artur Koryciński aka Artur8.

Debiutancki album KDMS “Kinky Dramas & Magic Stories” wydany przez niemiecką wytwórnię Gomma zyskał niespodziewane wsparcie od takich artystów jak Snoop Dogg czy Hot Chip. Zespół mógł liczyć na remiksy od takich osobistości jak legendarny pionier disco Nicky Siano (The Gallery, Studio54), Soft Rocks, Morgan Geist (Storm Queen), Hot Chip, Nick McCarthy (Franz Ferdinand) i wielu innych.

Obecnie KDMS powracają z nowym albumem „New Old Normal” i znakomitym singlem „Terminal One”, który wskrzesza ducha disco na rok 2017 (polecam też Mr Ho Mix i Noema’s Terminal Two Deconstruction).

Gośćmi na nowym longplayu KDMS wydanym przez U Know Me Records są m.in. Keeling Lee z Groove Armada oraz SLG (Łukasz Seliga) odpowiedzialny za realizację dźwięku.

4TEK / Pogo House Records / Disco Balls Rec. / Manyoma Records

4TEK, czyli Maciek Jarczewski zasypał house’owy rynek zimowymi premierami. W styczniu ukazała się soulful-house’owa EP-ka Johny Says Yes w labelu Manyoma Records oraz Dayzz EP na Disco Balls Records, a wcześniej jackin’-house’owe „Friday” w londyńskim Pogo-House Records.

001 – 4TEK – Friday (Original Mix)
002 – 4TEK – Free (Original Mix)
003 – 4TEK – Time Of Detroit (Original Mix)
004 – 4TEK – Fat Omerta (Original Mix)

Polecam house’owy mix, jaki Maciej nagrał dla Pogo House w grudniu:

Oraz wielkie propsy za darmowy utwór do pobrania dzięki uprzejmości artysty i Pogo House Records: prawdziwy piano-banger z wzorowo pociętym wokalem i saksofonem „Brotton”.

SEB SKALSKI / Purple Music

Wydanie pierwszego albumu Seba Skalskiego anonsowałem już ponad rok temu: w międzyczasie pojawiały się jego kolejne single m.in. dla Salted Music czy Luzztro Records, ale LP „Set Me Free” ujrzał w końcu światło dzienne w dystrybucji cyfrowej 16.12.2016.

Płyta została wydana przez prestiżowy szwajcarski label Jamiego Lewisa Purple Music i zawiera praktycznie same parkietowe sztosy, utrzymane w stylu najbardziej esencjonalnych i korzennych brzmień muzyki house. Na płycie udzielają się znani z nurtu house i garage wokaliści i wokalistki jak Michelle Weeks, John James, Donna Hidalgo.

Płyta (cyfrowo) zawiera 2 dodatkowe remiksy: „In Too Deep” (Sandy Rivera’s Back2Blackwiz Remix) oraz „I Am Over You (Spiritchaser Remix)”. Ten album znalazł się też wśród najlepszych albumów zagranicznych wg Redakcji musicis.pl

SIMON MATTSON / Glasgow Underground

Świeży materiał od Simona Mattsona: 20.01. 2017 na Glasgow Underground ukazał się track „Thug Life”. Utwór pojawił się już na kompilacji „New Year New Blood” i zawędrował już do pierwszej dziesiątki Traxsource w kategorii tech-house.

Posłuchajcie też specjalnego noworocznego miksu Simona,w którym zawarty jest również jego nadchodzący, nowy kawałek „Underwater”:

GOGAN / Flashmob Records

Czy to będzie (przełomowy) rok Gogana? Coraz więcej na to wskazuje! Sebastian Szelagiewicz jest już bardziej światowym producentem, aniżeli wrocławskim promotorem. Po świetnych EP-kach dla Luzztro Rec. Czy Swerve Digital, ukazały się jego nowe tech-house’owe wydawnictwa w labelu Flashmoba. „Evening Thrill EP” ma już support ze strony takich artystów jak Rowen Clark, Tom Findlay / Groove Armada czy sam Flashmob (u boku którego Gogan wystąpi zresztą 28.01. w warszawskim klubie Smolna).

A wkrótce zupełnie nowa muzyka od Sebastiana labelu Eat & Beat Danny’ego Serrano.

GROOVE COCTAIL / Taste The Music

Tomek Gnaciński, o którego 2 znakomitych produkcjach jako Groove Coctail ( „Together” i „Groove Coctail Afrotouch Remix” utworu Ani Szarmach „ Rolling Stones” pisałem w październiku

pracuje nad nowościami utrzymanymi w duchu bardzo klasycznej muzyki house – posłuchajcie fragmentu nadchodzącej dla Taste The Music produkcji „The Way Of House Music”:

A czekając na wiosenne słońce, przypomnijmy sobie „Morning Sun” – znakomity przykład uplifting-house.

MARTIN DEPP / Pogo House Records

Marcin Matuszewski aka Martin Depp aka Martino B. oprócz prowadzenia swojego labelu, nagrywa też zajawkowe sesje winylowe – najnowszą, 41. część „In My Garden” rekomenduję do odsłuchu i na weekendowe before-party:

Martin Depp nieczęsto grywa w Polsce, ale tym razem – w lutym – możecie spotkać go podczas wielkiego festiwalu muzyki drum & bass i breakz połaczonego z konkursem dla producentów Made In Poland.
Marcin wystąpi ze specjalnym old skoolowym setem swojego projektu w stylu UK Hardcore z lat 90. Base Club – ta kaseta jest obecnie prawdziwym białym krukiem na kolekcjonerskim rynku.
Tymczasem zapowiadamy nowe wydawnictwo Martina na Pogo House:

GREG SIN KEY / Intensive Records

Greg Sin Key / Grzegorz Kłos to łódzki DJ i producent, który jest na scenie już 19 lat – w trakcie tej kariery sięgał do różnych gatunków nowoczesnej muzyki tanecznej m.in. house, jungle, drum’n’bass, break beat i UK Bass. Członek i założyciel kilku kolektywów muzycznych. Współtwórca i pomysłodawca cyklu imprez „Hardcore Planet / Polish Edition” goszczącego najważniejsze postaci sceny old-skoolowej oraz czołowych artystów z gatunku breakbeat a organizowanego przez Make My Day, którego jest współwłaścicielem.
w 2015 r. wydał debiutancki album „Let Me Hear You Shout” pod szyldem Intensive Recordings, zdobywając pozytywny odbiór i recenzje w Grecji, Hiszpanii i USA.

Po releasach takich jak “The Trap EP” na Urban Impulz Records, „Waiting For The Night”, „No time To Waste” Grzegorz opublikował nową breakbeatową EP „The Lumberjack”(premiera 15.01.2017), na której polecam znakomity „Mind The Bass” czy „The Crowd” w stylu hymnu Wildchild „Renegade Master”.

KEENARF / No Brainer Records

Keenarf, czyli Krzysztof Hawaj to DJ i producent, który ukrywa(ł) się pod wieloma aliasami. W ubiegłym roku powołał do życia nowy klub w Warszawie – Showcase Club jest miejscem, gdzie posłuchacie i potańczycie do najlepszych brzmień house i techno ( krótki wywiad z Krzysztofem i zajawka imprezowa klubu tutaj).

Krzysiek na szczęście wrócił do produkowania muzyki i właśnie 17.02. ma premierę jego nowy singiel „Bring Me Down” feat. Jinadu. W pakiecie cyfrowym znajdziecie deepową wersję oryginalną, remix i instrumental Berlińczyka Till Von Sein i znakomity parkietowy banger „Kizzmo Remix”.

MIN T / Otake Records

Min t, czyli Martyna Kubicz, to kompozytorka, producentka i klasycznie wykształcona wokalistka pochodząca z Wrocławia. Jej barwny, eklektyczny, wielowątkowy styl spaja downtempowe aranżacje, neo-soulowy groove oraz oryginalną energię inspirowaną współczesną elektroniką i hip-hopem. Supportowała GusGus, Vitalica, Angel Haze, HVOB oraz Xxanaxx podczas ich tras i występów w Polsce, odwiedziła festiwale pokroju Open’er, Wooded, Soundrive, Gamma, Spring Break, Rixpop (Berlin), Reeperbahn (Hamburg). Na swoim koncie ma debiutanckie „Turn the Lights Down EP”.

Najnowsza płyta Martyny ukaże się w marcu w labelu Piotra Bejnara Otake Records, co pozwala domniemywać, że będzie to płyta elektroniczna. Znakomitą forpocztą materiału jest przebojowy singiel (cover Floetry) „Say Yes” – do darmowego pobrania.

FLIRTINI / Asfalt Records

Flirtini przygotowali trzecią część swojej flagowej składanki „Heartbreaks & Promises”, na której do bitów młodych polskich producentów śpiewają polscy wokaliści. Ten projekt to 16 piosenek i 40 muzyków.

Wśród najciekawszych propozycji kompozycji utrzymanych w stylu Future-RnB znajdziecie m.in. kooperacje takie jak VNM i Spisek Jednego, WÜ / Reni Jusis / BARANOVSKI czy Suwal / Michał Sobierajski.

Ja rekomenduję kolejną świetną produkcję Klavesa: w rytmie 4×4 śpiewa Justyna Swięs z The Dumplings:

RENI JUSIS / Pomaton / Warner

Zimowym „Blast from The past” jest ponownie Reni Jusis: tym razem przywołuję absolutnie rzadki, mało znany remix artystki z początku jej kariery (1998).

Reni zaczęła funkcjonować w świadomości publicznej jako artystka klubowa w zasadzie dopiero przy płytach „Elektrenika” i „Trans Misja”. Natomiast już na debiucie „Zakręcona”, Reni postulowała: „Funk, Hip-hop, R&B, House, Acid jazz, musisz wiedzieć, czego chcę. Jungle, Trip-hop, G-Funk, Soul – tego mi brakuje, dla mnie to jest właśnie to. Więc proszę Mr DJ, graj więcej…”

Na tej płycie znalazł się cover piosenki Andrzeja Zauchy ” Byłaś Serca Biciem” w klasycznej soulowej wersji. Tymczasem na singlu i wśród nagrań koncertowych krążyła kapitalna taneczna wersja „Club Mix” stworzona przez ówczesnego producenta Reni – Yaro. Ten mix bardzo przypominał pocięte, okrojone z wokalu dub-miksy, jakie w tamtym czasie tworzył m.in. słynny MK czy Murk.

zobacz także

dodaj komentarz

Ładowanie ...