Coroczna konferencja Audioriver już na stałe wpisała się w kalendarz około festiwalowych  wydarzeń. W tym roku zmienia swoją formułę i ewoluuje w Audioriver Lab.

To dwa bloki tematyczne i aż osiem spotkań z ekspertami kultury, dwa warsztaty wokół muzyki, a na rozgrzewkę ćwiczenia z nienarzekania. W ciągu jednego dnia – 7 kwietnia na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego – uczestnicy wydarzenia będą mogli spotkać się z twórcami i producentami z różnych obszarów, wspólnie poszukać inspiracji, podzielić się doświadczeniami i dobrymi praktykami, a także nauczyć networkingu. Po całym dniu o dobrą atmosferę After Party zadbają m.in. Scuba (UK), Leon (PL) i Deas (PL).

Podstawą dobrego programu są zazwyczaj zaproszeni goście. Wśród prowadzących znaleźli się: Ernesto Leal z londyńskiej Red Gallery, kolektyw Future Simple, Marta Białek z Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, kurator sztuk wizualnych oraz sound artu Łukasz Strzelczyk, Jędrzej „Dtekk” Dondziło oraz Cezary Chwicewski z białostockiego Up To Date Festival, filmoznawca Paweł Świerczek, twórczyni projektu „Utopia” i Móve Mózg Małgorzata Brodzińska, performer Antoni Michnik, pisarka i artystka Zofia Krawiec, a także muzyk i producent dźwięku Radek Sirko znany jako Duy Debord.

Nieskończona ilość pytań, idea DIY, dobry storytelling i case-study legalnego, artystycznego squatu w Londynie.

Masz ochotę na rewolucję w kreowaniu i postrzeganiu kultury? Blok pierwszy „100 pytań o” to część programu, w której będziecie mogli zadawać niezliczoną ilość pytań, ponieważ podczas czterech spotkań po prostu nie sposób będzie się zatrzymać na samej teorii.

Po pierwsze – jak myślicie, czy warto budować sieci wsparcia i czy to się opłaca? Na to pytanie poszukacie odpowiedzi razem z Martą Białek w oparciu o jej doświadczenia w budowaniu sieci Latających Animatorów Kultury. Po drugie – czy wiecie jak tworzyć wydarzenia w oparciu o filozofię do-it-yourself? Łukasz Strzelczyk porozmawia z Wami o tym dlaczego warto zaangażować się w małe, niszowe, ale zajawkowe inicjatywy, a jego kilkunastoletnie doświadczenie – zarówno w obszarze kultury niezależnej, estetyce DIY, jak i przy organizacji w pełni profesjonalnych wydarzeń – pozwoli uważniej przyjrzeć się temu co ma wpływ na rozpoznawalność marki. Po trzecie – czy to możliwe, aby nieużywaną przestrzeń w centrum miasta zmienić w legalny, artystyczny squat? O case-study Red Gallery opowie zaproszony przez Audioriver i British Council do Warszawy Ernesto Leal, który swoim projektem rozpoczął rewolucję w londyńskiej kulturze. Zamieniliśmy parking w bardzo potrzebną przestrzeń publiczną… Nie mówimy „nie” komukolwiek z pomysłami. Nikomu nie mówimy co robić. Naszą zasadą jest dzielenie się tą wolnością z każdym, kto chce z niej korzystać.  Po czwarte – jak kreować dobry storytelling? Macie już pomysł na wydarzenie, a jego produkcja nie wydaje się być Waszym zmartwieniem? Nadszedł czas na działania promocyjne. Tu z pomocą przyjdą Wam Jędrzej „Dtekk” Dondziło oraz Cezary Chwicewski z Up To Date Festival, którzy opowiedzą o tym jaki jest ich przepis na skuteczną komunikację.

Nowe kierunki w podejściu do dźwięku, czyli o przenikaniu się muzyki z innymi dziedzinami kultury

Tworzysz muzykę, ale wciąż czujesz, że to za mało? A może nieustannie szukasz nietypowych rozwiązań, ponieważ Twoja wyobraźnia wydaje się mieć niekończące się pokłady ciekawych pomysłów? W bloku drugim – „Tak też można” – znajdziecie inspirujące przykłady nietypowych połączeń muzyki elektronicznej z innymi działaniami artystycznymi.

O tym czy można zobaczyć dźwięki i czy są jakieś związki pomiędzy muzyką a animacją opowie Paweł Świerczek. Podczas spotkania zaprezentuje najciekawsze przykłady uwidaczniania dźwięku, począwszy od pre-kinowych eksperymentów, a skończywszy na realizacjach VR’owych czy rzeczywistości rozszerzonej. Małgorzata Brodzińska wraz z uczestnikami wyjaśni tytułową zagadkę co ma wspólnego rave z sadzeniem paprotek, a także opowie o tym czy warto rozsadzać formaty od wewnątrz i czy powinna wtedy grać muzyka. Porozmawia z uczestnikami również o tym jak odważnie myśleć o sobie samym. Nie zabraknie spotkania na styku kultury i nauki – w programie znalazło się również spotkanie poświęcone badaniom dźwięku. Antoni Michnik zajmie się tematem sound studies, które łączą ekologię akustyczną, dźwiękowy design, etnomuzykologię i archeologię mediów, a także dzisiejsze, historyczne oraz przyszłe pejzaże dźwiękowe. A jeśli mowa o muzyce, to może się ona również kojarzyć z imprezowaniem. O tym czemu imprezowanie nie ma tylko hedonistycznego wymiaru, a także o tym czym jest selfie-feminizm, opowie Zofia Krawiec. Podczas tego spotkania uczestnicy porozmawiają o konstruowaniu wirtualnej rzeczywistości oraz o tym jak Instagram przyczynił się do rewolucji i upodmiotowienia młodych kobiet.

To nie są tylko ćwiczenia

Dzień zakończą warsztaty. W programie znalazł się warsztat psychologiczny „Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół”, który poprowadzi kolektyw Future Simple oraz warsztat muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem. Podczas tego pierwszego uczestnicy będą szukali m.in. odpowiedzi na następujące pytania: czy z definicji nieprzewidywalną pracę w branży muzycznej da się lepiej zorganizować, jak sprawniej ogarniać chaos mnóstwa pilnych i niestandardowych działań oraz jakie umiejętności komunikacyjne przydadzą się podczas trudnych spotkań z artystami, sponsorami i partnerami projektów? Duy Gebord z kolei pokaże początkującym twórcom, którzy stawiają pierwsze kroki w produkcji muzycznej, wachlarz operacji cyfrowych na dźwięku. Na zajęcia potrzebny będzie tylko własny laptop i słuchawki (najlepiej nauszne) oraz bezpłatny program Ableton 10 (do pobrania online). W ramach warsztatów prowadzący omówi również takie tematy, jak: tor audio i jego elementy (mikrofon, głośnik, mikser), nagrywanie dźwięku, sygnał audio (analogowy i cyfrowy), muzyczny hardware i software, programy typu DAW (Digital Audio Workstation), synteza dźwięku, sampling, efekty modulujące, kompresja, montaż dźwięku, automatyzacja oraz midi.

Wszyscy uczestnicy i uczestniczki Labu będą mogli stworzyć swój własny plan dnia – na poszczególne spotkania i warsztaty będzie można zapisać się poprzez formularz udostępniony po zakupie biletu. Koniecznie sprawdźcie szczegółowy program.

AUDIORIVER LAB – program

Wydarzenie otwierające: Ćwiczenia z [nie]narzekania // Prowadzenie: Future Simple

Spotkania do wyboru:

Blok pierwszy: „100 pytań o”
1.Jak budować sieci wsparcia i czy to się ”opłaca”? // Gość: Marta Białek
2.Jak tworzyć wydarzenia do-it-yourself? // Gość: Łukasz Strzelczyk
3.Jak tworzyć kulturalny squat – case-study londyńskiej Red Gallery // Gość: Ernesto Leal
4.Jak tworzyć dobry storytelling? // Goście: Cezary Chwicewski i Jędrzej „Dtekk” Dondziło

Blok drugi: „Też tak można”
1.Czy można zobaczyć dźwięki? O związkach muzyki i animacji // Gość: Paweł Świerczek
2.Co może mieć wspólnego rave z sadzeniem paprotek? O strategiach obecności w pejzażu kulturowym // Gość: Małgorzata Brodzińska
3.Jak bada się dźwięk? Prezentacja współczesnych nurtów sound studies // Gość: Antoni Michnik
4.Czym jest selfie-feminizm? O upodmiotowieniu i konstruowaniu wirtualnej tożsamości // Gość: Zofia Krawiec

Blok trzeci: „Ćwiczenia”
1.Warsztat psychologiczny: Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół? // Prowadzące: Future Simple
2.Warsztat muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem // Prowadzący: Radek Sirko

AFTER PARTY
7 kwietnia, od 23:30 do 8.00 // Smolna 38

Main Stage: Scuba, Leon, Deas, Rodrigezz b2b Aksamit
Patio: Glasse, Maciek Głębocki, Adam Gorczyca, Luke Hiero, Pavlo, Ice (Beachboys)

 


Więcej informacji na:
www.audioriver.pl.
Wydarzenie na FB:
www.facebook.com/events/194739541288891/

Bilety:

Audioriver Lab: 20 zł (50% zniżka dla 100 pierwszych studentów Uniwersytetu Warszawskiego)
Audioriver Lab + After Party w przedsprzedaży na ebilet.pl: 50 zł/ 40 ze zniżką studencką dla UW (pula 100 biletów)
After Party – bilety na miejscu: 30 zł do północy, później 40 zł.
Bilety na Audioriver Lab oraz Lab+After Party dostępne będą na ebilet.pl: www.ebilet.pl/muzyka/festiwale/audioriver-lab/
Liczba biletów jest ograniczona

Nie ma więcej wpisów