Nie o wszystkim najciekawszym udaje się informować od razu – okołomuzyczne nowinki, plotki i przecieki, świeże premiery singli oraz zapowiedzi wydawnictw zdarzają się umykać. Jeśli chcesz jeszcze bardziej odnaleźć się w newsowym kalejdoskopie, mamy odpowiednie rozwiązanie. W naszym weekendowym podsumowaniu podpowiadamy, co było słychać w ciągu ostatniego tygodnia…

 

Grudzień to miesiąc powolnych podsumowań roku oraz przesłuchiwania rzeczy, które gdzieś tam przegapiliśmy. Nic więc dziwnego, że w kwestii nowości wydawniczych dzieje się nie za wiele. Niemniej nowości dostarczyli nam m.in.: LP („Heart to Mouth”), Cat Power („What The World Needs Now”), The Egyptian Lover (“1985”) czy Ice Cube (“Everythangs Corrupt”). Swoje EP-ki wydali Azealia Banks (“Icy Colors Change”), Disclosure („Moonlight”) oraz AFI (“The Missing Man”).

Hot news tygodnia to chyba przede wszystkim nominacje do 61. statuetek Grammy. I to nie z racji ważności samej nagrody (bo równie dobrze można by w to miejsce wstawić info o nagrodach MTV), a faktu, że grudniowa pora to raczej zapadanie artystów w przedświąteczny sen zimowy. Tym razem nazwiska nominowanych poznaliśmy później niż zazwyczaj, bo dopiero wczoraj – zamiast na zaplanowane na środę ogłoszenie. Wszystko to z racji zaplanowanego na ten czas pogrzebu byłego prezydenta USA – Georga H.W. Busha. Wracając jednak do samych nagród, tym razem najbardziej docenieni zostali Cardi B, Brandi Carlile, Drake, H.E.R.Post MaloneJanelle MonáeKacey Musgraves i artyści stojący za OST do „Black Panther”. To ich znajdziecie pod hasłem Album Of The Year. Wszystkie nominacje znajdziecie tutaj. Chyba nie musimy wspominać, że brak Kanyego w najważniejszych kategoriach (jego nazwisko znalazło się jedynie w nominacjach na najlepszego producenta) to decyzja nietrafiona?

NoName wydała w tym roku kolejny bardzo fajny krążek, a teraz sprawdza się także w wizualizowaniu treści swoich utworów. Klip do „Blaxploitation” możecie sprawdzić tutaj, choć musimy przyznać, że sam utwór, w oderwaniu od całości treści „Room 25”, nie ma takiej siły przebicia.

Ciemne chmury zbierają się nad Grimes? Najpierw związek z Elonem Muskiem, który okazał się pożywką grup memowych, teraz dość nieudany (a na pewno dzielący słuchaczy) singiel „We Appreciate Power”. W tym tygodniu swoje powiedziała też Poppy, która przy okazji pracy nad albumem „Am I a Girl?” nagrała z Grimes utwór „Play Destroy”. Co mówi o niej samej:

“I was kind of bullied into submission by Grimes and her team of self-proclaimed feminists. We planned the song coming out months ago, and she was preventing it. I got to watch her bully songwriters into signing NDA and not taking credit for songs that they were a part of. She doesn’t practice what she preaches. It’s really upsetting to work with a female that is very outward about a topic, but behind closed doors, it’s the complete opposite. It’s actually very disheartening to people that are actually feminists and supporters of other females.”

Najwyraźniej The 1975 stają się nową rzeczą. Wszystko za sprawą swojego trzeciego albumu, który otrzymuje niewybrednie pochlebne noty, także ze strony mediów, które do tej pory patrzyły na muzyków przyjaźnie, choć bez wielkiego entuzjazmu. Być może to rzeczywiście jakiś przełom, a płyta „A Brief Inquiry Into Online Relationships” jest jednym z hajlajtów roku. Kto chciałby się przekonać, powinien najpierw sprawdzić teledysk do utworu „It’s Not Living (If It’s Not With You)”.

Planned Parenthood znają chyba wszyscy. A że organizacja wydaje muzyczne albumy kompilacyjne, wie chyba mało kto. Tym razem do zespołu na „Volume 2” dołączyli Matt Berninger z The National oraz Julien Baker, którzy wspólnie wykonali kawałek „All I Want”. Singiel zadebiutuje 14 grudnia, a więcej informacji o samym albumie mamy poznać niedługo. Czekamy.

Czekamy też na koncert Jamiroquai. Jay Kay przybędzie na krakowską Tauron Arenę dokładnie 23 maja przyszłego roku. Sprzedaż biletów właśnie ruszyła.

Xiu Xiu powracają w glorii i chwale. Grupa pod wodzą Jamiego Stewarta po nieco lżejszym poprzednim albumie wraca do testowania naszych bębenków usznych. Singiel „Scisssssssors” nie jest wygodny do słuchania, świetne tribalowe bębny podbija pełny emocji głos Jamiego i zgrzytliwy post-industrial. Płyta „Girl with Basket of Fruit” ukaże się już 8 lutego przyszłego roku i oj, jest na co czekać. Chyba nie trzeba dodawać, że teledysk również robi wrażenie, ale to nic nowego w przypadku zespołu miłującego artystyczny surrealizm.

Po ogłoszeniu koncertowych planów HEALTH, wydało się, co tak naprawdę grupa będzie promować podczas koncertów. Zespół zapowiedział na przyszły rok płytę „VOL. 4 :: SLAVES OF FEAR”, która stanowi następcę „Death Magnetic” z 2015 roku. W międzyczasie trudno jednak było znudzić się amerykańską ekipą, bo serwowała nam mnóstwo remiksów i kolaboracji. Premierowy singiel „Slaves of Fear” jest jednak tym, na co wszyscy fani musieli podświadomie czekać: świetną electro-industrialową kompozycją z noisowymi elementami. Czy to przypadek, że album ukaże się również 8 lutego? Xiu Xiu i HEALTH chcą, żebyśmy tego dnia całkowicie się poskładali.

Rosalía nie zaprzestaje w podbojach internetowego świata muzycznego i prezentuje teledysk do kolejnego, świetnego utworu z jej drugiego albumu, „El Mal Querer”. “BAGDAD (Cap.7: Liturgia)” kontynuuje ścieżkę poprzednich singli, będąc jednym z bardziej popowych i – mimo że wciąż nie lubimy tego określenia – radiowych fragmentów płyty. Zalecamy jednak sprawdzenie całości krążka.

Pierwsze ogłoszenia Halfway Festival już za nami, ale właśnie otrzymaliśmy kolejny powód, żeby nie pozwolić emocjom opaść. Oto oficjalny aftermovie z tegorocznej edycji festiwalu. W takt muzyki Francisa Tuana przewijają się nie tylko wszyscy artyści imprezy, ale również wspaniała publiczność, której reakcje zostały bezbłędnie uchwycone obiektywem kamery. Już podekscytowani na czerwiec?

Ostatnio wspominaliśmy o wspólnym albumie Danger Mouse’a i Karen O, tym razem muzyk i producent zaskakuje znowu, powracając do muzycznego składu z Jamesem Mercerem. W ramach projektu Broken Bells panowie wydali dwie płyty, a teraz najwyraźniej szykują się na wypuszczenie trzeciej. Opublikowano bowiem właśnie utwór „Shelter”.

Platforma SHAPE ogłosiła listę innowacyjnych aktów muzycznych i audiowizualnych na 2019 rok. Wśród wielu interesujących artystów, reprezentujących różne gatunki, znalazło się miejsce dla polskich przedstawicieli. Są to Lutto Lento, Resina i WIDT & Christoph de Babalon. Gratulujemy oraz życzymy jeszcze więcej sukcesów. Pełna lista artystów dostępna jest tutaj

No dobra, wiadomością tygodnia zostaje możliwość publikowania swoich małych muzycznych podsumowań za pomocą platformy Spotify. Już na trzy tygodnie przed końcem roku wydaje się, że nie ma możliwości, aby cokolwiek zmieniło się w pierwszej piątce odsłuchań poszczególnych artystów, w związku z tym od mikołajkowego czwartku macie okazję poznać gust swoich najbliższych. To znaczy – po raz kolejny przewracać oczami, ostentacyjnie ziewać i rzucać pogardliwe docinki z racji plebejskiego gustu znajomych z pracy. To idealny podarunek od Spotify w ten świąteczny czas.

Nie ma więcej wpisów