Nie o wszystkim najciekawszym udaje się informować od razu – okołomuzyczne nowinki, plotki i przecieki, świeże premiery singli oraz zapowiedzi wydawnictw zdarzają się umykać. Jeśli chcesz jeszcze bardziej odnaleźć się w newsowym kalejdoskopie, mamy odpowiednie rozwiązanie. W naszym weekendowym podsumowaniu podpowiadamy, co było słychać w ciągu ostatniego tygodnia…

 

W tym tygodniu swoje albumy wydali Katie Caulfield („Tańce Ludowe”), Weyes Blood („Titanic Rising”), Frankie Cosmos („Haunted Items”), The Drums („Brutalism”), Idlewild („Interview Music”) oraz Bluszcz („W naszych domach”).

Bardzo polubiliśmy Donny’ego Trumpeta i jego kolektyw The Social Experiment, dlatego zapewne zabierzemy się też do wysłuchania albumu Intellexual – projektu tworzonego przez Nico Segala (fka Donnie Trumpet) oraz Nate’a Fox. Duet wyda swój debiutancki krążek już 12 kwietnia, a znajdą się na nim chociażby głosy Esperanzy Spalding, Vica Mensy czy Raury’ego.

Tymczasem… Carly Rae Jepsen już od jakiegoś czasu zapowiadała swój powrót, a dziś wiemy na pewno, że wokalistka przyłączy się do ogromnych wydawniczych planów na maj. Jej album „Dedicated” zaplanowano  na 17 maja.

Mac DeMarco podzielił się swoim kolejnym nowym utworem ze swojego albumu, którego premiera zaplanowana jest na 10 maja. Oto „All of Our Yesterdays”.

Jakuzi, ambasadorzy synthpopowowej awangardy ze Stambułu, wracają z albumem „Hata Payı”, który ukaże się 5 kwietnia. Na swoim debiutanckim albumie z 2017 roku band zaprezentował światu współczesną turecką muzykę undergroundową. Teraz czeka nas więcej. W tym roku Jakuzi pojawią się też na katowickim OFF Festivalu.

Wracają też dawno nie słyszani Hot Chip, którzy zapowiedzieli „A Bath Full of Ecstasy”, siódmy album w swojej karierze. Pierwsze od 2015 roku wydawnictwo zaplanowano na 21 czerwca. Pierwszym singlem został utwór „Hungry Child”, a w teledysku do niego wystąpili Martin Starr i Milana Vayntrub.

Robyn zaprezentowała swój teledysk do utworu „Between The Lines” z zeszłorocznej, fantastycznej płyty „Honey”.

Tame Impala podczas swojej wizyty w Saturday Night Live nie tylko wykonali na żywo „Patience”, ale też zaprezentowali nowy, niepublikowany dotychczas utwór „Borderline”. Oby Kevin jak najszybciej zapowiedział album, bo w nowej odsłonie Tame Impala są idealni akurat na wczesną wiosnę.

Czekamy z niecierpliwością na czerwiec i debiutancki album Hatchie, ale na szczęście sama artystka to oczekiwanie umila. Singiel „Stay with Me” to jeszcze więcej synthpopu, który niemal całkowicie przykrywa dream popowe podrygi. Jednocześnie kompozycja ma świetnie przemyślaną dramaturgię i stopniowo, ale wyraźnie narasta do punktu kulminacyjnego. Oj, to będzie dobry album.

„Assume Form” Jamesa Blake’a może nie było albumem równym, ale co do tego, że „Barefoot in the Park” z Rosalią było jednym z najmocniejszych punktów tej płyty, wątpliwości nie ma chyba nikt. Teraz do utworu powstało wideo, w którym dziecięcy motyw odgrywa bardzo ważną rolę. Co więcej tam się dzieje? Zobaczcie sami:

Fest Festival ogłosił kolejnego wykonawcę, którym będzie fantastyczna grupa MEUTE. Mamy też dwudniową rozpiskę festiwalu. Sprawa ma się więc tak, że w piątek (23.08) wystąpią m.in. Wu-Tang Clan, JMSN i Tulia, a w sobotę (24.08) Disclosure, Sokół i Kero Kero Bonito. Więcej informacji tutaj.

Dosyć mocnymi nazwami rzucił, spisany niesłusznie przez nas na straty, Open’er Festival. Do składu dołączyła legendarna formacja The Strokes oraz: The Voids, Sokół, LP i Marina.

Muzyczny line-up ogłosił też OFF Camera – Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego. W tym roku od 27 kwietnia do 3 maja w ramach OFF Sceny wystąpią: Endy Yden, Golan, Sabina, Barbarossa, JAAA!, Żal, Marcelina, Crimer, Swiernalis, Night Flight, Weronika Boczek, Kasia Lins, Wyvern Lingo, VHS, Mulimba, Robert Cichy oraz Ewert and the Two Dragons. Pełna rozpiska godzinowa i dniowa dostępna tutaj.

Z cyklu dobrych wiadomości – muzyka ma się dobrze, a nawet lepiej niż przed rokiem. Przynajmniej tak wynika z danych opublikowanych przez The International Federation of the Phonographic Industry, które od 1997 roku bada rynek muzyczny. Podsumowanie sprzedaży muzyki w 2018 roku wygląda następująco: branża wygenerowała ponad 19 mld dolarów przychodu (wzrost o 9,7% w stosunku do roku 2017), 47% przychodów pochodzi ze streamingu, z którego korzysta 255 mln użytkowników, natomiast sprzedaż nośników fizycznych i kopii elektronicznych spadła (kolejno – o 10,1% i 21,2%).

A na koniec wiadomość nieco gorsza. Jeden z muzycznych magazynów, Drowned in Sound, przynajmniej na obecną chwilę kończy swoją działalność czy też nadaje sobie status on hiatus – tak wynika z czwartkowych informacji podanych przez założyciela serwisu, Seana Adamsa.

I’m writing a proper explanation about what and why soon, but for now I’d like to say a massive thank you to everyone who’s been involved in making the site what it’s been for the past 19 years.

Nie ma więcej wpisów