Nie o wszystkim najciekawszym udaje się informować od razu – okołomuzyczne nowinki, plotki i przecieki, świeże premiery singli oraz zapowiedzi wydawnictw zdarzają się umykać. Jeśli chcesz jeszcze bardziej odnaleźć się w newsowym kalejdoskopie, mamy odpowiednie rozwiązanie. W naszym weekendowym podsumowaniu podpowiadamy, co było słychać w ciągu ostatniego tygodnia… A tym razem również, co mogliście przegapić w ciągu tych wakacji.

W powoli znikające lato na naszą playlistę doszło parę nowych wydawnictw. W lipcu i sierpniu swoje nowe albumy wydali m.in. Blood Orange (mixtape „Angel’s Pulse”), Banks („III”), Chance The Rapper („The Big Day”), Cuco („Para Mi”), Lisel („Angels on the Slope”), BJ The Chicago Kid („1123”), Taco Hemingway („Pocztówka z WWA, lato ’19”), Clark („Kiri Variations”), Taylor Swift („Lover”), Nina Kraviz („stranno stranno. neobjatno.”),  Bon Iver („i,i”), Slipknot („We Are Not Your Kind”), Ty Segall („First Taste”), Clairo („Immunity”), Blanck Mass („Animated Violence Mild”), Fair Weather Friends („Carte Blanche”), HTRK („Venus in Leo”), Lana del Rey („Norman Fucking Rockwell!”), Sleater-Kinney („The Center Won’t Hold”) czy – po ośmiu latach – Friendly Fires („Inflorescent”).

W tym czasie na Open’erze nie pojawił się zatrzymany w Szwecji A$AP Rocky, którego dzielnie zastępuje Stormzy. Karuzela beki oraz złości z powodu takiego obrotu sprawy została jednak zatrzymana w czasie występu Brytyjczyka, który okazał się godnym, jeśli dla wielu nie lepszym koncertowym zwierzęciem. Podobna sytuacja miała miejsce na Fest Festivalu, gdzie zamiast Wu-Tang Clan, na scenie zagościł – jak się później okazało, mocno znudzony i zblazowany Schoolboy Q. Z dalszych wieści festiwalowych – po wielu niewiadomych skasowano urodzinową 50. imprezę pod szyldem Woodstock, a z racji kontrowersji w sprawie stanowiska wobec osób LGBT+ nie odbyła się także pierwsza edycja Interior 2019 tworzonego przez Kolektyw Revive.

W czasie lata doszło też do zapowiedzi paru ciekawych wydawnictw. Jeszcze w tym roku mają ukazać się albumy znanego z Majical Cloudz Devona Welsha, druga część albumu „Digital Shades vol. 1” M83 w postaci wydawnictwa zatytułowanego „DSVII”, trzeci krążek zespołu DIIV,. Już za tydzień będziemy mogli wysłuchać „The Practice of Love” Jenny Hval. Wygląda też na to, że w najbliższych tygodniach doczekamy się jeszcze debiutu Caroline Polachek pod własnym nazwiskiem, a także kolejnego, bardzo uduchowionego albumu odprawiające niedzielne msze Kanye’ego, który być może został właśnie zapowiedziany przez jego żonę, Kim. Dobrze byłoby też, aby teasujący nas co jakiś czas duet DVSN zaprezentował w końcu swój krążek. Na razie dostaliśmy „Miss Me?” oraz „In Between”. Być może coś więcej szykuje też Teyana Taylor oraz DJ Shadow

Wróćmy jednak do nowszych wieści.

W tym tygodniu albumy wydali Bat For Lashes („Lost Girls”), Shadowax („nikolai reptile”), Frankie Cosmos („Close It Quietly”) i Octo Octa („Resonant Body”). Death Cab For Cutie zaprezentowali natomiast nową EP-kę („The Blue”).

Francis and the Lights ponownie działa z Kanye Westem i Justinem Vernonem z Bon Iver. Trio wydało  trzy lata temu utwór „Friends” i ta muzyczna przyjaźń została utrzymana. Tym razem dostajemy kawałek bez teledysku i fantastycznej choreografii. Do „Take Me to the Light” przypisuje się też nazwiska BJ-a Burtona, Benny’ego Blanco, Cashmere Cat, Jeff Bhasker i Noah Goldsteina. W komentarzach przewija się też odniesienie do muzyki Phila Collinsa i w sumie bylibyśmy ciekawi jego występu w tym kawałku lub nawet coveru.

Jesienią FKA Twigs wraca z nowym albumem i to bardziej niż pewne. Nie wiemy jeszcze kiedy „Magdalene” będzie mieć swoją oficjalną premierę, ale wygląda na to, że wkład w album będą mieli między innymi Nicolas Jaar czy Future.

Wraca też Kele, który na 8 listopada zapowiedział album „2042”, który kontynuuje tradycję niezbyt ciekawych okładek jego solowych wydawnictw. Wraz z tym ogłoszeniem pojawił się singiel „Jungle Bunny”, który… jest. Okereke pokusił się także o kilka słów dotyczących samego utworu i chyba ogólnego przesłania płynącego z czwartego lonplaya:

 „As a person of colour living in the western world, it does not matter how much wealth one accumulates, race will follow you wherever you go. With JUNGLE BUNNY I wanted explore this idea: In a time of such rampant division and public racism, what is the responsibility of the black entertainer?”

Charli XCX has it all. Liczba osób, z którymi na nowy album Charli nagrała utwory jest ogromna i są w to w większości świetne strzały. Tym razem przyszedł czas na prezentację kawałka „February 2017”, gdzie na featuringu występują Clairo, która właśnie wydała swój debiut oraz Yaeji, której przesłuchanie EP-ek polecamy. Macie na to tydzień, bo nowy krążek Charli pojawi się już 13 września.

Tymczasem w legendarnej wytwórni K7! records pojawi się nowy projekt Niklasa Paschburga, niemieckiego pianisty i kompozytora młodego pokolenia, do którego tworzenia artysta zaprosił m.in. Mirona Grzegorkiewicza znanego jako M8N. Cykliczny projekt „Dialogue reworks your mind” przedstawiany będzie w kolejnych odsłonach, a do tej pory dostaliśmy remixy utworu „Blooming (In C Minor)” stworzone przez Tomata, Harnes Kretzer i M8N-a właśnie.

Na koniec sprawdźmy, co tam słychać w teledyskowie. A w tym tygodniu podziały się dwie rzeczy – nie schodząca z playlist nastolatków w różnym wieku Billie Eilish udostępniła teledysk do „all the good girls go to hell”. Nowe video zaprezentowała też Grimes, która opornie, ale jednak przygotowuje się do wydania „Miss_Anthrop0cene”. Oto „Violence”.

Nie ma więcej wpisów