Nie o wszystkim najciekawszym udaje się informować od razu – okołomuzyczne nowinki, plotki i przecieki, świeże premiery singli oraz zapowiedzi wydawnictw zdarzają się umykać. Jeśli chcesz jeszcze bardziej odnaleźć się w newsowym kalejdoskopie, mamy odpowiednie rozwiązanie. W naszym podsumowaniu podpowiadamy, co było słychać w ciągu ostatniego tygodnia…

To już ostatnie tegoroczne wydawnictwa, raczej nie przewidujemy dodatków do roku 2020. Ale kto wie, może poza nowym albumem od Paula McCartney’a („McCartney III”), Eminema („Music to Be Murdered By – Side B”), EP-ki Hayley Williams („Petals for Armor: Self-Serenades”) i wspominkowego box setu ostatnich dwóch płyt Maca Millera („Swimming In Circles”), doczekamy się jeszcze jakiegoś niespodziankowego wydawnictwa, które rozświetli końcówkę tego roku. Wydaje nam się jednak, że z całą pewnością możecie już kończyć tworzyć swoje roczne podsumowania.

The Voidz, projekt dowodzony przez Juliana Casablancasa, wypuścił właśnie nowy singiel – „Alien Crime Lord”. Utwór znajdzie się na playliście radiowej jako najnowszy dodatek w internetowej wersji znanej wszystkim gry GTA – Grand Theft Auto Online. A kawałek brzmi tak:

W tym roku muzycy – poza muzykowaniem – zajęli się stawaniem za kamerą, tworzeniem rzeczy wizualnych oraz aktywnym udziale w produkcji filmowej. W ten trend wpisała się Billie Eilish, która parę tygodni temu zapowiedziała swój dokument dla Apple TV+, a teraz możemy sprawdzić pełną zapowiedź „Billie Eilish: The World’s A Little Blurry”. Od nieco innej strony zobaczymy Ólafura Arnaldsa, który zaprezentuje w 2021 roku „When We Are Born” – nakręconą na Islandii produkcję, będącą filmem performatywnym z muzyką z wydanej właśnie płyty „some kind of peace”. Z kolei Alex G stworzył ścieżkę dźwiękową do filmu „We’re All Going to the World’s Fair”, którego premiera odbędzie się 31 stycznia na festiwalu Sundance.

A jeśli chcecie obejrzeć coś z naszego podwórka, i to o wiele wcześniej – przygotujcie się na odbiór TVP 1 w pierwszy dzień świąt, 25 grudnia. Wtedy to właśnie wyemitowany zostanie dokument „Całe moje życie” traktujący o… Krzysztofie Krawczyku. Na razie nie wiadomo jak wyglądać będzie dostępność filmu po emisji.

Przyznamy, że trzeba być naprawdę wielkim fanem jednego utworu, aby wysłuchać jego stu nowych wersji. Nie twierdzimy, że nie ma na świecie nikogo, kto wysłuchałby w tym roku niezliczoną liczbę razy kawałek „Riquiqui” od Arca, ale… jeśli komuś wciąż mało, może przed końcem roku sprawdzić właśnie ten utwór – zremiksowany przez system sztucznej inteligencji. Jak twierdzi artystka, Riquiqui Bronze Instances to pierwszy przypadek oficjalnych remixów jakiegokolwiek utworu z jej dyskografii.

Zarówno 박혜진 Park Hye Jin jak i Nosaj Thing przewinęli się w tym roku przez nasze playlisty, a to za sprawą wydanych w ostatnich miesiącach EP-ek – kolejno „How Can I” oraz „No Mind”. W zeszłym tygodniu opublikowane zostało wspólne nagranie tej dwójki – „Clouds”. My zalecamy zapoznać się ze wszystkimi wspomnianymi wydawnictwami.

A skoro już jesteśmy przy wytwórni Ninja Tune, to wspomnieć należy o innym ciekawym połączeniu, które miało miejsce w ostatnim czasie. Moses Sumney dołączyć do grona Little Dragon, wykonując z nimi utwór „The Other Love”, uwalniając z podwójną mocą soulową siłę muzyków.

Tymczasem Caroline Polachek sięgnęła do utworu „Breathless” pochodzącego z repertuaru The Corrs, z 2000 roku, i stworzyła swoją własną wersję. Cover tego evergreenu będzie dodatkiem do nadchodzącego albumu z remiksami jej zeszłorocznego albumu – „Standing at the Gate: Remix Collection”. Wydawnictwo pojawi się 16 kwietnia 2021 roku.

Dawno już nie słyszeliśmy o Tobiasie Jesso Jr., wszak jego debiut został wydany pięć lat temu, a od tego czasu muzyk zajął się produkcją i songwritingiem dla innych. Teraz mogliśmy choć na chwilę przypomnieć sobie o Kanadyjczyku, bo ten wystąpił obok paru innych artystów w najnowszym utworze Dijon„The Stranger”. A my wciąż jednak czekamy na następcę płyty „Goon”.

Clap Your Hands Say Yeah podzielili się piosenką „Where They Perform Miracles”, która jest zwiastunek albumu „New Fragility”, który pojawi się 12 lutego.

Cenimy to co przez te dziewięć miesięcy zrobił Bandcamp, promując pomoc w kierunku muzyków i wprowadzając inicjatywę Bandcamp Friday mającą na celu przeznaczenie 100% środków dla artystów z zakupów wydawnictw poprzez serwis. W ten sposób w ciągu 9 takich dni rozdystrybuowano 40 mln dolarów. To jednak nie koniec, bo platforma zapowiedziała kontynuowanie cyklu w dniach 5 lutego, 5 marca, 2 kwietnia i 7 maja przyszłego roku.

Jeśli podobnie jak część naszej załogi preferujecie Sylwestrowy spokój spod znaku gapienia się w ekran, w tym roku możecie kultywować tę aktywność uczestnicząć jednocześnie w jakimś muzycznym wydarzniu. Takie rozwiązanie zapewni m.in. zespół Sorry Boys, który 31 grudnia od 21.00 transmitować będzie 90 minutowy koncert. Więcej informacji do znalezienia tutaj.

Ten rok zakończyli już nieco wcześniej Fisz i Emade, prezentując jako Tworzywo swój najnowszy utwór o wiele mówiącym tytule – „2020”.

W tym tygodniu artyści zaszaleli i postanowili na ostatni w tym roku moment zaprezentować swoje nowe teledyski. W związku z tym pojawiła się masa nowości, którą trudno zliczyć. Wybraliśmy najciekawsze propozycje:
Burna Boy „Way Too Big”
Tame Impala – „Breathe Deeper”
Disclosure„Watch Your Step” (feat. Kelis)
Arlo Parks „Caroline”
Everything Everything„Black Hyena”
Oneohtrix Point Never„No Nightmares”
Michael Kiwanuka„Interlude (Loving The People)”
Animal Collective„Ruin In Cups”
Brak Oczu „Firstime”
Kid Cudi„Heaven On Earth”
Cukier„Herc”
Rotana„Stuck in America”
Florence Welch„Have Yourself a Merry Little Christmas”
Lana Del Rey „Let Me Love You Like A Woman” (live on Fallon)

To teraz trochę mniej konwencjonalnych świątecznych kawałków. Kevin Drew z kanadyjskiej grupy Broken Social Scene zaprezentował pod koniec tygodnia swój świąteczny utwór, którego tytuł nie mógł być w innym tonie niż ten – sprawdźcie „Depressed Unicorn Christmas Song”. Z kolei HAIM wzięły na warsztat produkcję „Christmas Wrapping” z 1981, tworząc z niej hymn tegorocznych świąt. Tak brzmi i wygląda „Christmas Wrapping 2020 (All I Want for Christmas is a Vaccine)”.


I tak oto dochodzimy do końca ostatniego już w tym roku wydania Co słychać. Dziękujemy za to, że byliście z nami, a do naszych podsumowań tygodnia mamy nadzieję powrócić w początkach przyszłego roku. Na razie jednak życzymy Wam wypoczynku, zdrowia i dużo miłych przeżyć okraszonych najlepszymi dźwiękami.

Nie ma więcej wpisów