Nie o wszystkim najciekawszym udaje się informować od razu – okołomuzyczne nowinki, plotki i przecieki, świeże premiery singli oraz zapowiedzi wydawnictw zdarzają się umykać. Jeśli chcesz jeszcze bardziej odnaleźć się w newsowym kalejdoskopie, mamy odpowiednie rozwiązanie. W naszym podsumowaniu podpowiadamy, co było słychać w ciągu ostatniego tygodnia…

Ostatni piątek marca to termin równie dobry na wydanie swoich muzycznych dzieł, jak każdy inny piąteczek. Oto, kto zdecydował się na to tym razem: The Antlers („Green To Gold”), Xiu Xiu („Oh No”), Clark („Playground In a Lake”), Floating Points + Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra („Promises”), serpentwithfeet („DEACON”), Death From Above 1979 („Is 4 Lovers”), Lost Girls („Menneskekollektivet”), Oxford Drama („What’s The Deal With Time?”) Loney Dear („A Lantern and a Bell”), Ben Howard („Collections From The Whiteout”), tUnE-yArD („ssketchy.”), Floatie („Voyage Out”), Evanescence („The Bitter Truth”), Dorota Miśkiewicz/Henryk Miśkiewicz („Nasza Miłość”), UNKLE („Rōnin I” mixtape), Gallant („Neptune” EP), Josef Salvat („The close / Le réveil” EP), Ciśnienie („Radio Edit” EP), Fundamental Knowledge („1994-11” EP), Real Estate („Half a Human” EP), First Aid Kit („Who by Fire” live).

Utwór „The Look” Metronomy to tyleż kompozycja niemal kultowa, co również całkiem wiekowa – w tym roku kończy dokładnie dekadę. Właśnie z okazji okrągłej rocznicy wydania tego utworu, jak również całej płyty „The English Rivera”, zespół zdecydował się zaprezentować specjalne wydanie albumu z remiksami i niewydanymi utworami. Ukaże się ono 30 kwietnia. Wspomniany na wstępie „The Look” na warsztat wzięli MGMT i efekt końcowy jest na pewno nie mniej zwariowany niż oryginał.

Projekt ŻYTO/NOON to wychodzenie NOONa ze strefy komfortu – tak przynajmniej informuje intro w teledysku do utworu „CIECZ”, w którym mowa o zakończeniu ery Pezeta i otwarciu nowych światów. Dla NOONa żadne wyzwanie nie jest jednak zbyt trudne, co udowadniał już na solowych płytach, zawsze kończących wysoko w rankingach na koniec roku. Teraz również poziom jest wysoki i niepodrabialny styl producenta świetnia zgrywa się z szorstką nawijką rapera. Będzie z tego coś. Album „Morza Południowe” już 14 maja.

O nowym albumie Brodki pisaliśmy jakiś czas temu. Teraz poznaliśmy datę premiery płyty „BRUT” – jest to 28 maja. 11 premierowych utworów ukaże się nakładem wytwórni [PIAS] Recordings, a przez materiał przewijać się będą wątki roli płci w społeczeństwie czy brutalizmu. Wszystko zostanie zanurzone w inspiracjach latami dziewięćdziesiątymi, punk rockiem, trip hopem i grunge.

Nowy album Leskiego w drodze. Muzyk podzielił się drugim – po „Nie chcę zmieniać nic” – singlem zwiastującym trzeci studyjny krążek. „Supersam” odnosi się do konsumpcjonizmu i zaśmiecania środowiska naturalnego, co podkreśla sam teledysk.

Nie dalej jak trzy wydania temu pisaliśmy o nadchodzących EP-kach i płycie Johna Moodsa. Pierwsza z nich, bez zmian, ukaże się 16 kwietnia. Jednak do kolekcji wydanych przedpremierowo utworów dołączyła właśnie kompozycja „Without You”, czyli hipnagogiczno-sophisti-popowa ballada zmieszczona w trzech minutach. Po takich zapowiedziach czekamy na nadchodzący materiał artysty jeszcze bardziej niecierpliwie.

beabadoobee nie zwalnia tempa i po swojej zeszłorocznej płycie „Fake It Flowers” zapowiada EP-kę, którą współprodukowali Matty Healy i George Daniel z zespołu The 1975. Już w pierwszym singlu promującym „Our Extended Play” słychać to bardzo dobrze – sprawdźcie „Last Day on Earth”.

Trochę nie ufamy artystom, którzy notorycznie wydają albumy w bardzo krótkich odstępach czasu – choć zdarzają się wyjątki. Nie wiemy jeszcze czy do takich zalicza się Lana del Rey, która zapowiedziała następcę opublikowanego przed tygodniem krążka „Chemtrails Over The Country Club”. Longplay „Rock Candy Sweet” miałby się ukazać już 1 czerwca.

Andy’ego Stotta nigdy za dużo? Dla wszystkich, którzy podzielają tę opinię, mamy dobrą informację – 16 kwietnia ukaże się nowy krążek artysty, zatytułowany „Never the Right Time”. Kolejna 9-utworowa muzyczna podróż zapowiadana jest kawałkiem „The Beginning” z wokalnym udziałem Alison Skidmore oraz kolejną piękną okładką. Ostatnim wydawnictwem muzyka było „It Should Be Us” z 2019 roku.

Tak, zgodnie z ostatnią zapowiedzią jakichś nowości, Kele wydaje nowy solowy album. „The Waves Pt. 1” ma być następcą wydanego przed dwoma laty krążka „2042” i został napisany oraz wyprodukowany w całości przez lidera Bloc Party. Poza instrumentalnym „The Heart of the Wave” poznaliśmy drugi kawałek promocyjny tej płyty – cover utworu „Smalltown Boy” Bronski Beat. Przyznamy, że obie decyzje promocyjne są dość niecodzienne, ale może zwiastują jakąś prawdziwą wydawniczą niespodzianką. Całość dostępna będzie od 28 maja.

Po mocno dzielącym, choć dość chwalonym debiucie z 2019 roku, black midi zapowiedzieli swój sophomore. Rzecz nazywa się „Cavalcade” i pojawi się w ostatni piątek maja. Na trackliście znajdzie się osiem utworów, a do pierwszego z nich, „John L”, dostaliśmy teledysk.

Za miesiąc, 30 kwietnia, doczekamy się trzeciego albumu duetu Royal Blood. Panowie wzięli sobie za cel wyjście ze sfery komfortu, dlatego singiel „Limbo” brzmi nieco jak oni sami, nieco jak Muse i… wszystko po trochu. Zaintrygowali?

W zeszły piątek mogliśmy posłuchać EP-ki „Anima”, za którą odpowiada Roman Flügel, a 7 maja dostaniemy od niego pełny album. „Eating Darkness” zawierać będzie dziewięć utworów ukształtowanych przez wydarzenia zeszłego roku. Całość ma oddawać dramaty i radości sceny klubowej, a dodatkowo czerpać z muzyki pop.

A wspominając scenę klubową… Kajetan Łukomski, znany szerzej jako Avtomat, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat organizowanych na masową (!) skalę nielegalnych ravewów. Podczas gdy znaleźliśmy się w bardzo niebezpiecznym etapie pandemii, setki osób są w stanie zapłacić kilkukrotnie więcej za wejściówkę, aby pojawić się w weekendowe noce na parkiecie i spędzić parę godzin w dusznych pomieszczeniach, zarażając się między sobą. I są to wydarzenia, które pojawiły się w ciągu ostatniego tygodnia czy dwóch. Pomimo właściwych w tym temacie słów oburzenia na takie nielegalne działania, tradycyjnie już część komentujących zdołała wylać wiadro łez i pomyj, że oto postać sceny DJ-skiej chce zniszczyć biznes imprezowy, muzyczne lokale i doprowadzić do bankructwa samych artystów. Ze swojej strony pragniemy tylko stwierdzić, że rozumiemy potrzebę ucieczki od obecnej sytuacji i problemów, ale uważamy, że da się to zrobić w inny sposób. Powie ktoś, że łatwo nam to pisać, nie pochylając się nad innymi czynnikami takiej sytuacji (braku pomocy rządowej, ciągnących się miesięcy bezczynności), ale jednak uczestnictwo w takich spędach nie jest żadnym wyjściem z sytuacji – doprowadza do narażania życia swojego i najbliższych czy nieznajomych, jeszcze większych społecznych podziałów i przeciąga nieznośny stan epidemiczny o kolejne tygodnie. Współczujemy wszystkim organizatorom, DJ-om i uczestnikom znalezienia się w takiej sytuacji, ale apelujemy o rozsądek. Mamy małą nadzieję, że ten jeszcze się w klubowej społeczności nie zatracił.

A na koniec teledyski z tego tygodnia, do których możecie tańczyć bezpiecznie w swoich własnych domach:
serpentwithfeet„Heart Storm” (feat. NAO)
Madi Diaz„New Person, Old Place”
Anna of the North „Here’s to Another”
Major Murphy„Real”
Lil Nas X„Montero (Call Me By Your Name)”
Xiu Xiu„Sad Mezcalita”
Mannequin Pussy „Control”
Iceage„Shelter Song”
Tune-Yards„hypnotized”
Men I Trust„Tides”

Nie ma więcej wpisów