Całodniowe wydarzenie poświęcone zagadnieniom z pogranicza biznesu i muzyki już w sobotę w klubie Chłodna 25 w Warszawie.

To już trzynasta edycja konferencji organizowanej przez studentów SGH i UW dla wszystkich osób zainteresowanych branżą muzyczną. Tegoroczna odsłona postara się poruszyć zarówno ciągle żywe tematy w marketingowo-muzycznym dyskursie, jak również zagadnienia, na których uwaga dopiero zaczyna się skupiać.

Na samym początku, o godzinie 10:00, Jarek Boliński z Propeller Film opowie co nieco o tworzeniu wideoklipów. Dowiemy się jak wygląda taka aktywność w Polsce, jak pracuje się z artystami i jakimi kosztami obciążona jest produkcja teledysków. Zaraz potem ekipa z wytwórni SBM i raper Solar spróbują odpowiedzieć na pytanie: jak odnieść sukces w branży muzycznej? Label osiągający największe triumfy komercyjne na polskiej scenie rapowej oraz jeden z jego czołowych przedstawicieli podzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z promowaniem marki i skutecznymi zagrywkami marketingowymi.

Po południu, a dokładniej o 12:30, przyjdzie pora na jeden z najlepiej obsadzonych paneli. Kacper Ponichtera z Jasnej 1 i klubu Luzztro, Sebastian Nebaz z Pogłosu, Łukasz Milej z Hydrozagadki i Chmur oraz Filip Piekarski z Chłodnej 25 przedstawią wszystkim zebranym obraz obecnego stanu klubowej Warszawy, z naciskiem na własne patenty budowy wizerunku klubu i kształtowaniu jego programu artystycznego. Po nich okazję do podzielenia się doświadczeniami w branży muzycznej będzie miała Kasia Lins. Piosenkarka i kompozytorka spróbuje również ocenić obecny stan możliwości polskiego rynku muzycznego. Na zakończenie części prelekcyjnej powróci odwieczny dylemat: domowe studio czy wytwórnia? Głos w tej sprawie zabiorą Katarzyna Stokłosa z Kayaxu, Marcin „Tytus” Grabski z Asfalt Records oraz Marcin Przybyłek i Kuba Podsiadły z zespołu Melancholy Hill.

To jednak dopiero połowa wszystkich atrakcji. Zaraz po debacie przyjdzie pora na krótką część warsztatową. Najpierw Katarzyna Stokłosa doradzi, jak wycisnąć najwięcej jak się da ze Spotify i najskuteczniej promować tam swoją muzykę. Z kolei Mikołaj Bujak (Mixone) skieruje kilka uwag, przestróg i wskazówek do koncertowych fotografów.

Tak zamknie się część dyskusyjna, a rozpocznie rozrywkowa. Około godziny 19:00 w murach klubu Chłodna 25 odbędzie się koncert zespołów Melancholy Hill i Frankeinstein Children. Ci drudzy mają już na koncie dwa albumy i garstkę międzynarodowych sukcesów, natomiast pierwsi supportowali znanych polskich artystów i zdołali wydać EP-kę oraz debiutancki album.

Po wrażeniach koncertowych przyjdzie pora na nieskrępowaną zabawę. Nad udanym afterparty czuwać będzie 1/2 Luksja Sound oraz DJ Prystyna Krońko. Oboje zagrają DJ sety w rytmach post-clubowych, kuduro, latynoskich i afrykańskich – innymi słowy: nie europocentrycznych. O ich kompetencje nie należy się martwić. Aktywnie działają w strukturach polskiego niezalu, a ich tajemnicze, ale wiele zdradzające pseudonimy, odpowiadały w przeszłości za roztańczenie wielu zabawowiczów.

Muzyka a Biznes to jedna z nielicznych okazji, aby poznać przemysł muzyczny od środka. Szkoda będzie ją zmarnować. Szczególnie, że wstęp na konferencję i after party jest wolny. Warto się jednak zapisać, aby móc skorzystać z kawy i herbaty. Wstęp na koncert kosztuje 25 PLN. Tutaj link do wydarzenia na Facebooku.

Nie ma więcej wpisów