Nie o wszystkim najciekawszym udaje się informować od razu – okołomuzyczne nowinki, plotki i przecieki, świeże premiery singli oraz zapowiedzi wydawnictw zdarzają się umykać. Jeśli chcesz jeszcze bardziej odnaleźć się w newsowym kalejdoskopie, mamy odpowiednie rozwiązanie. W naszym weekendowym podsumowaniu podpowiadamy, co było słychać w ciągu ostatniego tygodnia…

Tym razem na nasze playlisty trafiły wydawnictwa od Andy Shauf („The Neon Skyline”), Black Lips („Sing in a World That’s Falling Apart”), Wolf Parade („Thin Mind”), Nebular Wave („Chicxulub”), Lola Marsh („Someday Tomorrow Maybe”), Pet Shop Boys („Hotspot”). Słuchamy też dwóch soundtracków z produkcji Netflixa – do serialu „Sex Education”, za który odpowiada Ezra Furman, oraz „The Witcher” od Sonyi Belousovej i Giona Ostinellii.

Od tego tygodnia wielu fanów zespołu Radiohead będzie miało swoją nową stronę startową w przeglądarce. Bowiem zespół zamieścił w witrynie radiohead.com swoje własne archiwum, a wraz z tym na streamingu pojawiła się masa nowych nagrań, wśród których znaleźć można chociażby rzadkie utwory z debiutanckiej EP-ki grupy.

A tymczasem My Chemical Romance, którzy pod koniec zeszłego roku zagrali swój pierwszy od siedmiu lat koncert, zgodnie z przewidywaniami, na tym nie poprzestali. Teraz opublikowali instrumentalny teaser do czegoś więcej, co w zamyśle będzie pewnie podbudówką pod nowe nagrania. Utwór nazywa się „An Offering…”, ale dużo więcej z niego nie wyciągniecie. Warto jednak zatrzymać się chwilę na końcowej planszy wideo.

Empress Of daje o sobie znać. Tym razem jednak nie za sprawą nagrań do nowego studyjnego albumu, a soundtracku. Artystka opublikowała właśnie utwór do horroru „The Turning”, do którego muzykę przygotowali również Soccer Mommy, Kali Uchis, Kim Gordon, Mitski czy Courtney Love. Pomimo dość kiepskich ocen samego filmu, na jej kawałek „Call Me” warto poświęcić czas.

 

Bon Iver mają za sobą dobry rok, w którym wypuszczony został ich czwarty album. Tego samego roku 10-lecie wydania obchodziła EP-ka „Blood Bank”, jednak dopiero teraz Justin Vernon i spółka postanowili zająć się tematem. Dlatego też 27 marca do nabycia pojawi się specjalne wydanie z dodatkowymi wersjami live czterech znanych z niej utworów. Ważniejszą jednak dla nas informacją jest fakt, że jednym z przystanków na europejskiej trasie projektu okazuje się być Polska. Koncert Bon Iver w Warszawie zaplanowano na 5 listopada.

Również w marcu pojawi się nowy album Porches – „Ricky Music”. Aaron Maine zapowiedział wydanie następcy niezbyt ciekawego „The House”, prezentując przy okazji pierwszy kawałek z płyty zatytułowany „Do U Wanna”. Sam album ukaże się 13 marca.

To nie koniec zapowiedzi na marzec. W tym miesiącu pojawi się bowiem longplay od Four Tet. „Sixteen Oceans” zostało właśnie ukończone, co Four Tet ogłosił na swoim Instagramie, publikując przy okazji nową tracklistę, a parę dni później kawałek „Baby”.

No i jeszcze Alicia Keys. To właśnie ona wyda swój album „ALICIA” 20 marca. Wśród nowych nagrań pojawi się opublikowany z początkiem roku kawałek „Underdog”. A co więcej – Keys pojawi się u nas na żywo, aby ten album promować. Jej koncert odbędzie się 20 lipca na krakowskiej Tauron Arenie.

 

Również w marcu, 13-go dokładnie, dotrze nas nowy świeży powiew muzyki z Nowej Zelandii, bowiem Yumi Zouma wydadzą wtedy nowy album – „Truth or Consequences”. W grudniu donosiliśmy o ich pierwszym od dawna kawałku „Right Track/Wrong Man”, a teraz otrzymaliśmy „Cool For a Second”. Ostatnie wydawnictwo zespołu, EP-ka „EP III” pojawiła się we wrześniu 2018 roku, wcześniej grupa wydała swój krążek „Willowbank”.

Nowe nagrania Chromatics? Bardzo chętnie, zawsze i wszędzie. W tym tygodniu mogliśmy więc cieszyć się publikacją „TOYS”, które dotarło do nas w trzech różnych wersjach.

To teraz szybki przegląd teledysków: debiutujący właśnie post-punkowy duet Sorry opublikował wideo do utworu „More” ze swojej płyty „925”. The Weeknd pokusił się o kontynuację obrazu znanego już z kawałka „Heartless”. Własnego dziwacznego teledysku doczekał się singiel „Julia Take Your Man Home” Wolf Parade. Z kolei Billie Eilish za nic ma nasz święty spokój, dalej brylując w newsach. Tym razem zajęła się reżyserią wideo do utworu „everything i wanted”. (Sandy) Alex G wypuścił obraz do alternatywnej wersji utworu „Bad Man” ze swojej ostatniej płyty „House of Sugar”. Nie milknie też Rosalía, która co jakiś czas pojawia się w naszym przeglądzie. Tym razem za sprawą nowego utworu „Juro Que” i teledysku do niego.

Jeśli ktoś tęsknił za nowymi nagraniami duetu Skalpel, jego głód powinien niedługo zostać nakarmiony. Wygląda bowiem na to, że nowy album muzyków, „Highlight” jest już gotowy i nakładem NoPaper Records pojawi się 20 marca. Singlem został utwór „Quicksilver”.

Inny ważny dla polskiej muzyki artysta, NOON, zapowiedział następcę „Algorytmu”. Na piąte solowe dzieło Mikołaja Bugajaka również złożą się cztery nowe utwory: „Delta Mare”, „Bergenske”, „Trion” oraz „Spektrum”. Krążek „Nobody Nothing Nowhere” trafi do dystrybucji 22 lutego, tradycyjnie dzięki wytwórni Nowe Nagrania.

A do marcowych nowości dodajcie sobie również album Waxahatchee. Katie Crutchfield zapowiedziała, że „Saint Cloud” zostanie wydane 27 marca, publikując przy okazji całą masę dobroci, począwszy od utworu „Fire”, poprzez tracklistę i okładkę nowego albumu.

Musimy przyznać, że nieco zapomnieliśmy już o Paramore, a przecież niesłusznie, bo zespół odnalazł nowych siebie na ostatniej płycie. Wokalistka grupy, Hayley Williams, skupiła się w ostatnim czasie na działaniu w pojedynkę, co oznajmiła informacją o wydaniu solowego albumu. „PETALS FOR ARMOR” pojawi się do odsłuchu i zakupu 8 maja, a całość promuje kawałek „Simmer”. Jak mówi sama Hayley:

This project, however, benefited from a little bit of musical naïveté and rawness and so I experimented quite a bit more.
I made this with some of the closest people to me. Their respective talents really shine bright throughout the record.

Nie wiemy czy ktoś tego potrzebował, ale stanie się to niezależnie od naszych chceń – 31 stycznia na Netflixie pojawi się film dokumentalny o Taylor Swift zatytułowany „Miss Americana”.

Nie ma więcej wpisów