33 1/3 Europe / mat. prasowe
Książka o polskim albumie w serii Bloomsbury
W kultowej serii 33 1/3 Bloomsbury niedługo zadebiutuje książka o polskiej płycie.
Mowa o Jarmarku Taco Hemingwaya. Publikacja Taco Hemingway’s Jarmark autorstwa Kamili Rymajdo ma się ukazać 6 lutego tego roku. Będzie to druga książka o polskiej płycie w serii 33 1/3 Bloomsbury Europe: wcześniej ukazała się pozycja Niemen Enigmatic o albumie Enigmatic Czesława Niemiena. W serii (która ma swoją główną gałąź i podsekcje Global: brazylijską, europejską, japońską, południowoazjatycką i australijską) można znaleźć książki o takich płytach jak OK Computer Radiohead, The Moon & Antarctica Modest Mouse, Blue Lines Massive Attack czy Avalon Roxy Music. Koncepcja opiera się na przedstawieniu albumu w szerszym kontekście: zmian społecznych, otoczki kulturowej czy znaczenia dla kultury.
Tak też będzie z Taco Hemingway’s Jarmark, która skupi się nie tylko na samym albumie, ale również na okresie transformacji ustrojowej w Polsce, jej efektów, migracji czy obecnym stanie polskiego społeczeństwa. Autorka analizuje album w kontekście kariery rapera i historii całego gatunku w Polsce, bada też wpływ albumu na słuchaczy i jego recepcję w postaci reakcji publicznych, krytycznych, nagród i wyników sprzedażowych.
Autorka, Kamila Rymajdo, jest dziennikarką i wykładowczynią mieszkającą w Manchesterze. Publikuje głównie na temat muzyki i kultury klubowej, w takich pismach jak Mixmag, Vice i Dazed. Jej prace akademickie ukazały się w uznanych czasopismach: Popular Music, Journal of World Popular Music oraz zbiorach: Heading North, Made in Poland, The Evolution of Electronic Dance Music.
Książkę można zamawiać na oficjalnej stronie wydawnictwa pod tym linkiem. Premiera odbędzie się 6 lutego.