Joji / mat. prasowe

Joji na jedynym koncercie w Polsce

Wyjątkowy artysta, który karierę youtubera porzucił na rzecz tworzenia muzyki i podbija teraz listy przebojów, pojawi się na jedynym i wyjątkowym koncercie w Polsce.

Całe komediowe uniwersum, które na YouTube stworzył George Kusunoki Miller, obfitowało w oryginalne postacie, na czele z Filthy Frankiem i Pink Guyem. Podczas swojej internetowej działalności artysta nie stronił od muzycznych kawałków, w których komediowa zawartość nie przysłaniała kunsztu muzycznego i zabaw konwencjami. Po latach przyszła jednak pora na pełne zaangażowanie w muzyczną karierę. Joji ruszył w świat ze swoją muzyką.

Mieszając ze sobą inspiracje cloud rapem, alternatywnym r&b, trip-hopem czy nawet balladowym contemporary music, Joji wytworzył na przestrzeni trzech długogrających albumów własną tożsamość, powagą podejmowanych tematów leżącą daleko od youtubowej komedii i satyry. Zeszłoroczny utwór Glimpse of Us ujmował prostotą, Run zyskiwał dzięki istotnej roli gitar, a Slow Dancing in the Dark opierało się na mieszance wyrazistego basu i kojącego, ambientowego zacięcia. A to jedynie drobny wycinek możliwości artysty. W międzyczasie pojawiły się również współprace z innymi twórcami, wśród których znaleźli się m.in. Diplo, James Blake, Rich Brian czy Bonobo.

Twórczość Jojiego wywodzi się z mediów wizualnych, nic więc dziwnego, że o tę stronę dba on jak mało który wykonawca. Jego teledyski stoją na najwyższym poziomie, artyście udało się za aspekt zdobyć kilka nagród (m. in. na Music Video Festival Awards czy UK Music Video Awards). Również oprawa wizualna koncertów wyróżnia się na tle innych. Warto zobaczyć to na własne oczy i sprawdzić, jak dobrze dopasowuje się ona do granych na żywo kompozycji.

Joji zagra w Polsce na jedynym koncercie 20 sierpnia na Letniej Scenie Progresji. Ostatnie bilety w cenie 259 zł można kupić m.in. pod tym linkiem. Jako support wystąpi również pochodzący z Japonii Rei Brown, który ma na koncie kilka dobrze przyjętych EP-ek i zeszłoroczny album Xeno. Wydarzenie organizuje agencja Big Idea.